powódź liter: wymiana dźwięczna

Posted on 23/12/2012

0


sound exchange.experimental music cultures in central and eastern europejak anonsowałem rok temu, mój tekst w poszukiwaniu punktów przecięcia o „alternatywie awangardy” ostatnich dwóch dekad w polsce ukazał się w książce sound exchange: experimental music cultures in central and eastern europe pod redakcją carstena seiffartha, carstena stabenowa i golo föllmera (pfau verlag, saarbrücken 2012). artykuły są po angielsku i niemiecku, zaś wydawnictwu towarzyszyła seria „dźwięcznych wymian” w krajach, o których praca traktuje. więcej o zdarzeniach oraz wielojęzyczne teksty dostępne są na stronie sound exchange.

Mówiąc o tym, że w latach 90-tych dominanty były inne, nie można jednak zapomnieć, że krystalizował się wówczas nowy model twórcy poza hierarchią – artysty, który z równym sukcesem artystycznym działa w obszarze zbliżonym do muzyki rozrywkowej (w szczególności w ramach kultury klubowej), jak w najbardziej „ambitnych” dziedzinach muzyki awangardowej, nierzadko zresztą przybywając z okolic tej pierwszej.

Reklamy
Posted in: Uncategorized